Wiesmann Roadsterit ovat harvinaisia, näitä 200 000 euron superautoja tuskin koskaan näkee teillä.

project thunderball

Wiesmann Roadsterissa on upea V8-moottori,mutta on aika siirtyä sähkönkäyttöön myös Wiesmannille, ja sitä kutsutaan Project Thunderballiksi, joka on Wiesmannin vastaus sähköistettyjen ajoneuvojen vallankumoukseen. 

Ensimmäistä kertaa heidän historiansa aikana näemme yhdistelmän sähköisenvoimansiirron vaikuttavista ominaisuuksista. Ajonautinto, tyyli ja mikä tärkeintä suorituskyky, jota olemme tottuneet odottamaan Wiesmannilta.

wiesmann project thunderball

wiesmann project thunderball

wiesmann project thunderball

Wiesmann Project Thunderball rakennetaan yrityksen Gecko-tehtaalle, upeaan huippumoderniin laitokseen Dülmenissä, Saksassa. 
Se on valmistettu kevyestä hiilikuidusta ja sen kokonaispaino on niinkin alhainen kuin 1700 kg (3747 lb).

Sähköisenvoimansiirron ansiosta tämän auton teho-painosuhde on 2,5 kg hevosvoimaa kohden, samalla kun se säilyttää 500 km:n toimintasäteen 800 V:n suurjännitekokoonpanon ansiosta, joka tarjoaa 92 kWh:n akun kapasiteetin (83 kWh saatavilla), mikä on erittäin korkea roadsterille.

wiesmann project thunderball

wiesmann project thunderball

wiesmann project thunderball

wiesmann project thunderball

wiesmann project thunderball

Wiesmann Project Thunderball on takavetoinen auto ja siinä on kaksi sähkömoottoria, jotka on asennettu taakse ja joiden teho on jopa 500 kW tai 680 hv ja suurin vääntömomentti vähintään 1 100 Nm, mikä mahdollistaa uusin Wiesmann roadster saavuttaa 100 km/h (62 mph) pysähdyksestä vain 2,9 sekunnissa.

Huutokauppaan mennyt auto nosti näiden autojen suositushinnan noin kaksinkertaiseksi, sillä Wiesmann Project Thunderball alkaa 300 000 eurosta, mutta sellaisella rahalla saat hämmästyttävää eksklusiivisuutta, ja totta puhuen, tämä on todella kaunis sähköauto.

wiesmann project thunderball

wiesmann project thunderball